
ענקית הטכנולוגיה אפל הודיעה השבוע כי תסגור את חנותה במרכז הקניות פארקלנד בעיר דאליין ב-9 באוגוסט – הפעם הראשונה בה אפל סוגרת חנות בסין מאז שנכנסה למדינה ב-2008. המהלך מסמל את הלחצים המתגברים מולם ניצבת אפל בשוק השני בגודלו עבורה, על רקע ירידה מתמשכת בהוצאות הצרכנים ותחרות עיקשת מצד יצרניות סמארטפונים מקומיות.
אפל ציינה בהודעה כי "בעקבות עזיבתם של מספר קמעונאים מרכזיים ממרכז הקניות, החלטנו לסגור את החנות בפארקלנד דאליין". מרכז הקניות רשם בשנים האחרונות עזיבה של מותגים בינלאומיים נוספים כמו מייקל קורס, ארמני, קואוץ', סנדרו והוגו בוס, אשר לא חידשו חוזי שכירות.
הצעד מצטרף לרקע של תנאים כלכליים מאתגרים בסין: האטה בצמיחה, ירידה במכירות הקמעונאיות, ירידת מחירי הנדל"ן ולחצים דפלציוניים. כל אלה דוחפים את הצרכנים המקומיים להעדיף חברות סיניות על פני מותגים בינלאומיים. שוק הסמארטפונים הסיני מדגים זאת היטב – במרץ 2025, שיעור המכשירים הלא-סיניים ירד לכ-8% בלבד מסך המשלוחים, צניחה של כמעט 50% ביחס לשנה שעברה.
במקביל, יצרניות מקומיות כמו וואווי (Huawei), שווירו (Vivo), אופו (Oppo) ושיאומי (Xiaomi) חזרו להוביל את השוק המקומי: וואווי חידשה את הנהגת שוק הסמארטפונים עם 18% נתח שוק, כאשר אפל נדחקה למקום החמישי בלבד עם 15% נתח שוק ורק 10.1 מיליון יחידות שנמכרו ברבעון השני של 2025.
0 תגובות