בבלי
לחצו על הכפתור הלא נכון

התרסקות המטוס בדרום קוריאה: הטייסים עשו טעות קריטית - שגרמה למות הנוסעים

חקירה ראשונית בדרום קוריאה בדבר התרסקות מטוס הנוסעים בדצמבר האחרון, העלתה כי הטייסים ביצעו טעות פטאלית בהתמודדות עם קריסת אחד המנועים בעקבות פגיעת ציפורים | הדו"ח אינו מסביר מדוע הותקנה סוללת הניווט העשויה בטון בקצה המסלול בה התנגש המטוס, מה שהביא בסופו של דבר לפיצוץ האדיר ולמותם של כלל הנוסעים (חדשות, בעולם) 

(צילום: לפי סעיף 27א)

החקירה בדרום קוריאה בנוגע להתרסקות המטוס של חברת Jeju Air בסוף דצמבר ממשיכה לעורר סערה ציבורית, לאחר שדלפו פרטים על טעות קריטית שביצעו הטייסים בעת ההתמודדות עם תקלה חמורה שנגרמה מפגיעת ציפור.

גורם המעורה בפרטי החקירה מסר ל'רויטרס' כי קיימות ראיות חד־משמעיות לכך שהטייסים כיבו את המנוע השמאלי, שהיה פחות פגוע, במקום את הימני שניזוק קשה יותר, מה שהתברר לבסוף כטעות קטלנית שהביאה למותם של כלל הנוסעים.

על פי המקור, ממצאים מהקופסה השחורה, נתוני מחשב וטביעת מפסק המנוע בממצאי ההתרסקות מאששים את ההנחה שהפעולה החפוזה של הטייסים הייתה שגויה. המטוס, מדגם בואינג 737־800, התרסק בעת שניסה לבצע נחיתת חירום בשדה התעופה מוואן, לאחר טיסה מבנגקוק. מתוך 181 נוסעים ואנשי צוות, רק שני אנשי צוות שרדו את התאונה – שהפכה לקטלנית ביותר בשטח קוריאה הדרומית עד כה.

כזכור, המטוס שהצליח לנחות בהצלחה במסלול הנחיתה התרסק בקצה המסלול בסוללת בטון, כאשר כל החלק הקדמי התפוצץ ורק הזנב נותר בשלמותו, שם שהו שני אנשי הצוות.

בדיקה מוקדמת העלתה כי שרידי ברווזים נמצאו בשני המנועים, אך לא פורסם מידע ברור על היקף הנזק לכל אחד מהם. לפי גורם ממשלתי, המנועים היו תקינים לפני פגיעת הציפורים, מה שמחזק את ההנחה שהטעות בתפעול המנועים לאחר מכן הייתה גורם משמעותי. במהלך סוף השבוע עודכנו משפחות הקורבנות בפרטי החקירה, אך רבות מהן הביעו התנגדות לפרסום דו"ח ביניים שתוכנן להתפרסם, בטענה שהוא מפיל את האשמה על הצוות מבלי לבחון גורמים נוספים.

איגוד טייסי Jeju Air והמשפחות השכולות טענו כי רשות החקירה מטעה את הציבור, כיוון שגם במנוע השמאלי נמצאו עקבות לפגיעת ציפור, והצגת המנוע כ"תקין" חוטאת לאמת. האיגוד הוסיף כי אין בידי החוקרים בסיס טכנולוגי מוצק שיאשר שהמטוס היה מסוגל לנחות רק עם מנוע שמאלי, וטען שהניסיון להטיל את האשמה הבלעדית על הטייסים מתעלם מאחריות מערכתית רחבה יותר.

עוד נטען כי החוקרים אינם מתייחסים מספיק להשפעתה של סוללת הבטון בשולי המסלול, אליה התרסק המטוס בעת שניסה לנחות נחיתת בטן. לפי מומחים, אותה סוללה היא הגורם העיקרי לפיצוץ ולמותם של הנוסעים.

לפי הכללים הבינלאומיים, דו"ח סופי על התאונה אמור להתפרסם תוך שנה מיום התאונה.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

אולי גם יעניין אותך:

עוד בבעולם:

בבלי
פנו אלינו

כל הזכויות שמורות לבבלי בע״מ