בבלי
מי המחנה שלו?

המצטרף החדש של בנט: מנכ"ל עמותה שנולדה בחיק השמאל הקיצוני

בנט הציג את סטרוגו כ"גיבור צבאי ואזרחי" • בדיקת רקע חושפת: 15 שנה בראש תנועה שצמחה מ"דור שלום" | השורשים שבנט מעדיף להסתיר (פוליטי מדיני)

אמיר סטרוגו (צילום: דוברות)

, יושב ראש מפלגת '', הכריז היום (שני) בגאווה על הצטרפותו של אלוף-משנה (מיל') אמיר סטרוגו לרשימתו לקראת הבחירות הקרובות. בנט לא חסך בשבחים וכינה את סטרוגו "גיבור צבאי וגם גיבור אזרחי", תוך שהוא מבטיח כי "בקרוב תראו אותו בהנהגת המדינה".

אלא שמאחורי המילים המכובדות על "חיבורים" ו"עשייה אזרחית", מתגלה תמונה שונה לחלוטין. בדיקת הרקע של סטרוגו חושפת כי השורשים הפוליטיים של המצטרף החדש נטועים עמוק בתוך מנגנוני השמאל הפוליטי המובהק של סוף שנות ה-90 - ימי הניסיונות להנשמת הסכמי אוסלו.

15 שנה בראש תנועה שצמחה מ"דור שלום"

סטרוגו כיהן במשך כ-15 שנה כמנכ"ל עמותת "אחריי! נוער מוביל שינוי", עד לפרישתו בינואר 2025. אף שהעמותה מציגה את עצמה כיום כקונצנזוס העוסק בהכנה לצה"ל, הצצה בהיסטוריה של הארגון מגלה מקור שונה לחלוטין.

תנועת "אחריי!" נוסדה ביולי 1999 כחלק אינטגרלי מפעילותה של תנועת "דור שלום" - ארגון השמאל הפוליטי שהוקם בנובמבר 1995 על ידי אנשי שמאל מובהקים, ובהם טל זילברשטיין ואיש העסקים דב לאוטמן. המטרה המוצהרת: להמשיך את המדיניות של ממשלת רבין - קרי, ויתורים על חלקים בארץ ישראל והמשך מתווה אוסלו.

בשיאה, הובלה התנועה על ידי יובל רבין. מתוך החממה הפוליטית הזו בדיוק, צמחה תנועת "אחריי!" שבראשה עמד סטרוגו במשך שני עשורים.

"שילוב מגזרים" או טשטוש זהות?

במהלך שנותיו כמנכ"ל, התגאה סטרוגו בכך שפתח שלוחות של העמותה במגזר החרדי ובמגזר הערבי. בעוד שבנט מנסה למסגר זאת כ"חיבור בין כל חלקי עם ישראל", מבקרים מימין מצביעים על כך שמדובר בהמשך הקו של אבותיה המייסדים של התנועה מ"דור שלום" - תפיסה השואפת לטשטש את האופי הציוני-לאומי של מוסדות החינוך.

אמנם אין חולק על זכויותיו הצבאיות של סטרוגו כלוחם ומפקד במגלן במלחמת לבנון השנייה ובקרבות השבעה באוקטובר, אך בזירה הציבורית, הבחירה של בנט להציב בחלון הראווה של מפלגתו אדם שצמח וניהל מערכת המחוברת בטבורה לארגוני השמאל ההיסטוריים, מעוררת שאלות בימין.

גדי איזנקוט (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

בנט מול איזנקוט: המאבק על המרכז-שמאל

ההכרזה על סטרוגו מגיעה על רקע סקרים קשים לבנט, המראים כי הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט עוקף אותו בהובלת גוש המרכז-שמאל. על פי ניתוח שפרסם מנכ"ל קבוצת דיירקט פולס, צוריאל שרון, 56% ממצביעי האופוזיציה סבורים כי הטענה של בנט שיש להציב איש ימין מול נתניהו - שגויה.

במקביל, מפלגת 'הדמוקרטים' ממשיכה לגייס דמויות מהשמאל, כאשר חבר הכנסת לשעבר מוסי רז הכריז על חזרתו לפוליטיקה ועל התמודדות ברשימת האיחוד של העבודה ומרצ. רז, שכיהן בכנסת במשך שש שנים, הדגיש כי הוא ממשיך להוביל את "המאבק לשלום ונגד הכיבוש".

השאלה המרכזית שעולה היא האם בנט, שמציג את עצמו כאיש ימין, מנסה בפועל לקרוץ למרכז-שמאל באמצעות גיוס דמויות כמו סטרוגו. ימים יגידו. מה שבטוח הוא שהמצטרף החדש מביא איתו נדוניה אידיאולוגית שרחוקה מאוד מערכי המחנה אליו מנסה בנט לקרוץ באופן רשמי.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות: