
בדיקה של 'דה מרקר' חושפת תופעה מדאיגה בשוק רכבי הליסינג בישראל: רכבים ששימשו בליסינג ונשחקו לאורך עשרות אלפי קילומטרים נמכרים כמעט במחיר של רכב פרטי - בזכות מהלך שנקרא "השבחה".
מחירון לוי יצחק, המשמש כמדד מרכזי בשוק הרכב, ממליץ להפחית עד 17% מערכו של רכב ליסינג - בדיוק בגלל אותן סיבות. אבל במקום להפחית - חברות רבות מבצעות מהלך הפוך: מוסיפות חזרה 5%–9% על ניקיון, פוליש, תיקוני צבע וחלקים חיצוניים. כלומר, תוספת על פעולות שהן קוסמטיות בלבד - ולא נוגעות לשחיקה המכנית האמיתית של הרכב.
וכך עובדת השיטה:
רכב עם קילומטראז' גבוה, שבילה שנים בשירות אינטנסיבי בציי ליסינג, נמכר כמעט במחיר של רכב פרטי - רק בגלל שהושקעו בו כמה מאות שקלים בניקיון או צבע. הקונה, מצידו, רואה מחיר "מתחת למחירון", ולא מבין שהוא שילם מחיר מלא - על רכב עייף.
הנה כמה טיפים חשובים שחשוב לדעת לפני שניגשים לקניית רכב:
- בדקו קילומטראז' לעומת גיל הרכב.
- דרשו היסטוריית טיפולים מלאה.
- אל תוותרו על בדיקה במכון עצמאי.
- ודאו שאתם משווים למחירון נכון - כולל הפחתת ליסינג.
0 תגובות