בבלי
הבלוף נחשף

כך מוכרים לכם רכבי ליסינג שחוקים במחיר של רכב פרטי | השבחה על הנייר

בדיקה מגלה: חברות ליסינג מציגות רכבים עם קילומטראז גבוה ושחיקה ניכרת כ"רכב משובח", מוסיפות למחיר תוספת "השבחה" קוסמטית - ומוכרות כמעטבמחיר של רכב פרטי, למרות הפחתה רשמית של כ-17 אחוזים מהמחירון (רכב)

בכמה ירד ייבוא הרכבים לישראל? אילוסטרציה (צילום: יהושע יוסף, פלאש 90)

בדיקה של 'דה מרקר' חושפת תופעה מדאיגה בשוק רכבי הליסינג בישראל: רכבים ששימשו בליסינג ונשחקו לאורך עשרות אלפי קילומטרים נמכרים כמעט במחיר של רכב פרטי - בזכות מהלך שנקרא "השבחה".

מחירון לוי יצחק, המשמש כמדד מרכזי בשוק הרכב, ממליץ להפחית עד 17% מערכו של רכב ליסינג - בדיוק בגלל אותן סיבות. אבל במקום להפחית - חברות רבות מבצעות מהלך הפוך: מוסיפות חזרה 5%–9% על ניקיון, פוליש, תיקוני צבע וחלקים חיצוניים. כלומר, תוספת על פעולות שהן קוסמטיות בלבד - ולא נוגעות לשחיקה המכנית האמיתית של הרכב.

וכך עובדת השיטה:

רכב עם קילומטראז' גבוה, שבילה שנים בשירות אינטנסיבי בציי ליסינג, נמכר כמעט במחיר של רכב פרטי - רק בגלל שהושקעו בו כמה מאות שקלים בניקיון או צבע. הקונה, מצידו, רואה מחיר "מתחת למחירון", ולא מבין שהוא שילם מחיר מלא - על רכב עייף.

הנה כמה טיפים חשובים שחשוב לדעת לפני שניגשים לקניית רכב:

- בדקו קילומטראז' לעומת גיל הרכב.

- דרשו היסטוריית טיפולים מלאה.

- אל תוותרו על בדיקה במכון עצמאי.

- ודאו שאתם משווים למחירון נכון - כולל הפחתת ליסינג.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

אולי גם יעניין אותך:

עוד ברכב:

בבלי
פנו אלינו

כל הזכויות שמורות לבבלי בע״מ