בבלי
בעבודת יד ובכמות מוגבלת

זו לונגבואו: חברת סטארטפ שמייצרת רכבי ספורט קלי משקל

חברת הסטארט-אפ שנוסדה על ידי עובדים לשעבר של טסלה, לוסיד ו-BYD מתכננת להתחיל לייצר את מכוניות הספורט החשמליות שלה בבריטניה בשנה הבאה (רכב)

רכבים בעיצוב ייחודי (צילום: יצרן )

רכבים חשמליים מתאימים היטב לצרכים היומיומיים של רבים, כמו הנסיעה לעבודה או סידורים. הם חלקים ושקטים, והנסיעה היומית של 50-80 ק"מ שרוב האנשים נוהגים מדי יום ניתנת לטעינה בקלות בבית במהלך הלילה. אולם יצירת רכבים חשמליים מהנים לנהיגה ומושכים עבור חובבי רכב הוכחה כמשימה מאתגרת, חסרה התחושה שיש במנוע בנזין. כעת, חברת סטארט-אפ חדשה בשם לונגבואו מתכוונת ללכוד את הנאת הנהיגה עם צמד מכוניות ספורט חשמליות קלות משקל ומרהיבות.

החברה הבריטית מכנה את כלי הרכב המתוכננים שלה כ-FEV (או Featherweight Electric Vehicles - רכבים חשמליים קלים כנוצה), ואף שמדובר בבירור במונח שיווקי, הוא חושף את כוונותיה של המותג הצעיר. לבריטניה היסטוריה ארוכה של מכוניות ספורט קלות משקל, ולונגבואו אומרת שהיא רוצה להביא את המסורת הזו לעידן החשמלי, בכנותה את רכביה "יורשים" של הלוטוס אליס והיגואר E-Type.

הדגם ללא גג ייקרא ספידסטר, בעוד שהקופה, באופן מבלבל, נקראת רודסטר - עקיצה כלפי טסלה, לפי כתבה ב-TopGear, שעדיין לא סיפקה את הרודסטר שחשפה ב-2017. שני דגמי לונגבואו בנויים על שלדת אלומיניום ייעודית ומציגים עיצוב מלוטש העשוי מפנלים מרוכבים, עם מכסה מנוע ארוך ומראה דו-גוני המדגיש את העמידה הדינמית. שני הדגמים הם בעלי הנעה אחורית וכוללים רק שני מושבים.

הספידסטר תשקול רק 895 ק"ג, טוענת לונגבואו, ותזנק מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 3.5 שניות בלבד. לונגבואו אומרת שלספידסטר יהיה טווח של 440 ק"מ, בהתבסס על מבחן WLTP האירופאי האופטימי, אך ההערכה היא שיתורגם לכ-375 ק"מ במבחן המציאות. המחיר המתוכנן הוא בערך 110,000 $ ולונגבואו אומרת שרק 150 רכבים ייבנו, כולם בעבודת יד.

הספידסטר של לונגבואו (צילום: יצרן )

הרודסטר מגיעה אחר כך, במשקל של 995 ק"ג ומבצעת את הזינוק מאפס ל-100 קמ"ש רק עשירית שנייה איטית יותר מהספידסטר. מחיר ההתחלה נמוך בהרבה, כ-84,000 $. לא צוינה הערכת טווח לרודסטר, ובניגוד למכונית הפתוחה, הרודסטר לא תהיה מוגבלת בייצור.

בעוד שאין הרבה פרטים על מערכות ההנעה של מכוניות לונגבואו, החברה מציינת באופן מעורפל שהמתקנים שלה נמצאים בקרבת ספקי רכיבים לביצועים גבוהים, הודות לקבוצות פורמולה 1 ופורמולה E הרבות הממוקמות בקרבת מקום. לפי TopGear, רבים מהחלקים המכניים - כגון הסוללות, המנועים והבלמים - יגיעו מחברות אחרות ויעבדו יחד באמצעות מערכת תוכנה ייעודית.

הרודסטר (צילום: יצרן )
הרודסטר (צילום: יצרן )

לונגבואו אף אמרה שהיא תשתמש במנוע חשמלי אחורי בהספק של 321 כ"ס ושיש לה "יחסים טובים עם כל העסקים והספקים הסיניים הגדולים בבעלות חלקית של המדינה". החברה גם רמזה שגרסת דו-מנועית עשויה להגיע מאוחר יותר.

באופן טיפוסי, יש סקפטיות לגבי סטארט-אפים של רכבים חשמליים המציגים טענות נועזות, ובעוד שעדיין כולם זהירים לגבי התחזית של לונגבואו, האנשים שעומדים מאחורי החברה מציגים קורות חיים מרשימים. המייסדים עבדו בתחום הרכב החשמלי במשך עשרות שנים ומילאו תפקידים בכירים בלוסיד ובענקית הסינית BYD. הצוות כולל גם אנשים שעבדו בטסלה, פורמולה E, לוטוס, ואסטון מרטין לדברי החברה.

לונגבואו אומרת שהזמנות מראש עבור הספידסטר והרודסטר פתוחות כעת. כל דגמי לונגבואו מתוכננים ומהונדסים בבריטניה, שם הם גם ייבנו בעבודת יד. יצרנית הרכב הצעירה שואפת להפעיל את האב-טיפוס שלה עד הקיץ הקרוב, עם תחילת הייצור ב-2026.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

אולי גם יעניין אותך:

עוד ברכב:

בבלי
פנו אלינו

כל הזכויות שמורות לבבלי בע״מ